עורך דין לענייני עזבונות

צור קשר:

טופס יצירת קשר:

חותם אמינות

מהו עיזבון?

עיזבון הוא כל הרכוש, הנכסים, הזכויות והחובות שהיו לאדם כאשר הוא נפטר.

לפי סעיף 147 לחוק הירושה לא נכללים בעיזבון כספים של נפטר שיש לשלם עקב מותו של אדם על פי חוזה ביטוח, חברות בקופת קיצבה או בקופת תגמולים, למעט באם המנוח נתן הוראה שהם מגיעים לעזבון .
את העיזבון ניתן לחלק לפי צוואה אותה השאיר אדם או לפי החוק באם אין צוואה לנפטר.

משרדינו בעל וותק של מעל 25 שנה בנושא עזבונות וירושה, חייגו אלינו לטלפון 04-866-8665 או ניתן להשאיר פרטים בטופס צור קשר באתר ונחזור אליכם תוך 24 שעות.

עורך דין לענייני עזבונות

שאלות נפוצות עורך דין לענייני עזבונות

מהו מנהל עיזבון?


אדם שמתנה על ידי רשם הירושות, בית משפט לענייני משפחה או בית דין דתי ותפקידו הוא לנהל את העיזבון של המנוח, לכנס את נכסי עיזבונו, לשלם את חובות העיזבון ולחלק את הירושה בין היורשים.

האפוטרופוס הכללי הוא הגוף המפקח על מנהלי העיזבון וכ הם מחוייבים לא רק לדווח לערכאה המתאימה, אלה חלה עליהם חוב להגיש פרטיה ודו”חות לאפוטרופוס הכללי.

במסגרת ניהול העיזבון מגיש מנהל העיזבון בקשות שונות לבית המשפט, מנהל הליכים שונים מטעם היורשים והכל כדי שיהיה ניתן לחלק את העיזבון בין היורשים בהתאם לצו קיום הצוואה או צו הירושה לאחר שחובות העיזבון.

מנהל העיזבון והיורשים יכולים להגיע להסכם לחלוקת העיזבון אשר קובע דרך חלוקה שונה מהחלוקה שנקבעה בצוואה או בצו הירושה שניתן.

מתי ממנים מנהל עיזבון?

במקרים שבהם יש חילוקי דעות בין היורשים, כאשר לא ניתן לאתר חלק מן היורשים.

כיצד מגישים בקשה למינוי מנהל עיזבון?

כל יורש בצוואה או עפ”י צו ירושה רשאי להגיש ביחד עם בקשתו לרשם לענייני ירושה לצו ירושה ו/או צו קיום צוואה בקשה מתאימה למינוי מנהל עיזבון.

במידה ואין הסכמה למינוי המנהל העיזבון שהוצאה מוגשת הבקשה או מועברת לבית המשפט לענייני משפחה באזור מגוריו האחרון של הנפטר.

מהו הסכם חלוקת עיזבון?

יורשים של עיזבון, בין שבירושה על פי דין ובין שבירושה על פי צוואה, יכולים לערוך ביניהם הסכם, המחלק את העיזבון בשונה מאופן החלוקה הקבוע על פי החוק או בצוואתו של הנפטר, כל עוד לא משולמת תמורה כלשהי למי מן היורשים בכסף או בשווה כסף ממקור שמחוץ לכספי העיזבון.

משרד עו”ד ונוטריון אריאלה רוזנטל סודרי מעניק עם ניסיון של מעל 25 שנה ונותן מגוון שירותים בתחום העזבונות והירושות.

  • ייצוג בכל סוגי תיקי העזבונות.
  • הגשת וייצוג בהתנגדויות לצוואות או לצו ירושה בבית הדין הרבני ובבית המשפט לענייני משפחה.
  • ייצוג בפני הרשם לענייני הירושה בהגשת בקשות לצו קיום צוואה וצו ירושה.
  • בקשה למינוי מנהל עזבון.
  • הסכם לחלוקה בין יורשים.

נושאים נוספים שעשויים לעניין אותכם:

לקביעת פגישת ייעוץ עם משרדנו בנושא עיזבון, וירושה ניתן לחייג אלינו בטלפון 04-866-8665 או ניתן להשאיר פרטים בטופס צור קשר ונחזור אליכם תוך 24 שעות.


יובהר כי האמור במאמר אינו מהווה ייעוץ משפטי פרטני, מקצועי מלא ולא נועד להחליפו, ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם, באשר כל מקרה ונסיבותיו. ייתכן ובמידע וחלו השמטות ו/או טעויות. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד.

Search