מטרתו של צו קיום צוואה

צור קשר:

טופס יצירת קשר:

חותם אמינות

אריאלה רוזנטל סודרי חברת עורכי דין ונוטריון פועלת מאז שנת 1999.

בעלת המשרד עורכת הדין אריאלה רוזנטל סודרי מספקת שירות וייעוץ משפטי בנושאים שקשורים לצוואות וירושות.

למשרד ניסיון רב שנים בעריכת צוואה, ביטול צוואה וצוואות הדדיות, וכן בטיפול בתיקים רבים בנושא התנגדות לצוואה, לצו קיום צוואה ו/או בהתנגדות לצו ירושה.

ליצירת קשר עם עורכת הדין אריאלה רוזנטל סודרי התקשרו 04-866-8665 ונשמח לספק לכם ייעוץ משפטי מתאים.

ראוי לציון שבכל הליכי הגשת הבקשה לצו קיום צוואה נזקקים לעו”ד.

גם כאשר משתמשים באפשרות להגשת בקשה מקוונת. ניתן לעשות טעויות רבות אשר מעכבים את הטיפול בבקשה ולכן יש להעדיף כי עורך דין יגיש את הבקשה ובכך לחסוך עוגמת נפש והוצאות מיותרות הכרוכים בהמתנה לקבלת הצו המבוקש באם הבקשה לא מוגשת באופן תקין.

בכל מקרה אין לשכוח כי הטופס אותו צריך לצרף חייב להיות מאושר וחתום על ידי עורך דין צוואות שהוסמך לכך.

עורכת דין אריאלה רוזנטל סודרי

צו קיום צוואה וצו ירושה

מקובל להבחין בין שני מצבי יסוד משפטיים בהתייחס לעיזבון. המצב האחד הנו כאשר, המוריש/המנוח הותיר אחריו צוואה וההליך למימושה הנו הגשת בקשה וקבלת צו קיום צוואה.

המצב השני מתקיים כאשר, המוריש לא השאיר אחריו צוואה. מטרתו של ההליך גם במקרה זה הנו מילוי כל הוראות החוק והגשת בקשה לצו ירושה ומימושו של צו זה.

מטרתם של צו קיום צוואה וצו ירושה באים כדי להסדיר בין היורשים את חלוקת עזבונו של המנוח.

הליך הוצאת צו קיום צוואה מבטיח שימולאו כל תנאי הצוואה וישמרו זכויותיהם של כל הנוגעים בדבר וזאת על פי צוואתו (על סוגיה השונים) של הנפטר, עבור היורשים ואלו הרואים עצמם יורשים וגם יורשים שאינם מודעים להיותם יורשים.

הממונה מטעם המדינה על עיזבונם של כלל האזרחים הנו האפוטרופוס הכללי ובשמו פועל הרשם לענייני עיזבונות בכל מחוז לענייני ירושה.

גוף משפטי נוסף שהנו בעל סמכות לפעול בתחום הנם, בתי משפט לענייני משפחה, בתי דין רבני ובתי דין דתיים נוספים. גופים אלו אחראים במידה ומתגלים סכסוכים.

הבקשות להוצאת צו קיום צוואה או בקשה לצו ירושה מוגשות לאחד הגופים בליווי מסמכים כנדרש.

הליכים מקובלים לקבלת צו קיום צוואה

כאשר קיימת צוואה, הרי שהגשת הבקשה כרוכה בהגשת מסמכים ובמילוי הטפסים הנדרשים על פי החוק אשר זמינים לכל, אולם לצורך אישור החתימה עליהם יש צורך כאמור בעורך דין.

נדגיש שכיום ההליכים הביורוקרטיים המורכבים, אמנם מאפשרים הגשת בקשה לצו קיום צוואה באופן עצמאי, אולם ברוב מוחלט של המקרים, בוחרים היורשים להיעזר בשירותיו של עורך דין צוואות, למימוש המהיר של ההליכים אל מול מערכת המשפט או בתי הדין הרבניים.

המסמכים אותם יש להמציא הם:

הצוואה עצמה, תעודת פטירה, הוכחה לכך שיורשים המוזכרים בצוואה אינם עוד בין החיים (תעודות פטירה שלהם). הוכחה לכך שהועברה לכל המוזכרים בצוואה הודעה המציינת את הגשת הבקשה (ישלח בדואר רשום). במקרה של ייצוג על ידי עו”ד מתבקש ייפוי כוח תקף.

במקרה בו אחד מהיורשים המוזכרים בצוואה וברצונו לוותר על חלקו בירושה יש לצרף תצהיר הסתלקות מצוואה שאומת ונחתם על ידי עורך דין צוואות.

כאמור גם אם היה והוגשה הבקשה באופן מקוון, על הבקשה להיות מוגשת בפורמט PDF אשר אושר, אומת ונחתם על ידי עורך דין על פי הוראות החוק ומצורפים לה כל המסמכים הנדרשים.

חברת עורכי דין ונוטריון אריאלה רוזנטל סודרי, מתמחים בליווי ומימוש כל ההליכים הכרוכים בהגשת בקשה לצו קיום צוואה וצו ירושה במקרה ולא הושארה צוואה משרדינו פועל עד לקבלת הצווים ואף מעבר לכך, כדי לעזור לכם לקבל את חלקכם בעיזבון המנוח.

לייעוץ ופרטים נוספים אנא צרו עמנו קשר בטלפון 04-866-8665 נשמח לעמוד לשירותכם.

Search