פשיטת רגל והוצאה לפועל

צור קשר:

טופס יצירת קשר:

חותם אמינות

הליכי חדלות פירעון, פשיטת רגל, עם כניסתו לתוקף של חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, תשע”ח-2018.
החוק החדש, חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, מביא תקווה גדולה לצאת תוך פרק זמן קצר מן החובות ולחזור לשגרת החיים.

להמשך קריאה => חדלות פירעון ושיקום כלכלי


החוק הישן לפני כניסתו לתוקף חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, תשע”ח-2018.


הרפורמה בהליך פשיטת רגל

הרפורמה החדשה בהליך פשיטת רגל בעבור חייבים רבים היא מביאה תקווה גדולה לצאת תוך פרק זמן קצר מן החובות.

ביום 1.9.2013 הוחלט להכניס רפורמה חדשה להליך פשיטת רגל וכיום בית המשפט המחוזי נותן את צווי הכינוס בנוסח הרפורמה החדשה, אשר מקלה על חייבים רבים.

פשיטת רגל והוצאה לפועללמי מיועדת הרפורמה החדשה?

היא מיועדת לכל מי שמגיש היום בקשה להכרזתו כפושט רגל, נכנס באופן אוטומטי להליך החדש.

מה זה ההליך החדש בפשיטת רגל הנקרא הרפורמה פשיטת רגל ?

בית המשפט המחוזי נותן במשך 18 חודשים לחייב הזדמנות להציג בפניו ובפני נושיו תכנית לפירעון חובותיו. בדיון הראשון לאחר כשנה וחצי אמור בית המשפט המחוזי  לאשר את תוכנית הפירעון. במסגרת הדיון יוקצב לחייב זמן שבו הוא יידרש לפרוע את חובותיו ולעמוד בתוכנית לפרעון החוב עליה הוחלט עד לתום התקופה שנקצבה לו.

באם החייב יעמוד בהסדר עליו הוחלט ואותו אישר בית המשפט המחוזי יינתן לחייב הפטר גם מחובותיו שלא נפרעו.

עם מתן צו הכינוס ימונה לחייב מנהל מיוחד, אשר יהיה אחראי על ביצוע פעולות שונות:

א. הכרת מצבו הכלכלי של החייב בנושא רכושו הכנסותיו, הכנסות התא המשפחתי שלו וצרכיו היום יומיים.

ב. על החייב לפרוש בפניו את המידע הנדרש וכן עומדים לרשות המנהל המיוחד מקורות מידע נוספים. בתקופה זאת מאתר המנהל המיוחד את כל רכוש החייב וכל הכנסותיו מכל מקור והכל כדי לאמוד את כל יכולתו לפירעון החובות לנושים. החקירה כוללת גם איתור רכוש שהחייב העביר טרם כניסתו להליך פשיטת רגל לצדדים שלישיים כולל איתור ירושות וויתור על ירושות באם נעשו.

ג. טרם שמתקיים הדיון בבקשה, מרכז המנהל המיוחד את כל תביעות החוב המוגשות על ידי הנושים השונים לכונס הנכסים, מקבל מידע נוסף ומכריע לאחר שמקבל הסברים אודות החובות על ידי החייב.

ד. לבסוף מתגבשת בעזרת המנהל המיוחד תכנית לחייב, אשר תוביל לפירעון חובותיו על סמך רכושו והכנסותיו והתחייבות עתידית לעמוד בהסדר שיושג. עד אשר החייב לא מגייס את הסכום עליו הוחלט ממשיך החייב לעמוד בתשלומים חודשיים לקופת הכינוס לפרק זמן מוגדר עד לפירעון הסכום.

יובהר כי הליך זה דורש שיתוף פעולה מלא מצד החייב וחובת תום לב לגלות מידע מלא אודות רכושו והכנסותיו. הליך זה אמור להוביל את החייב בפרק זמן קצר לקבלת הפטר מחובותיו.

חייב שלא פועל בתום לב ומסתיר רכוש, צפוי כי ינקטו כנגדו הליכים על ידי המנהל המיוחד בתמיכה על ידי בית המשפט וכונס הנכסים.

נכון, זה נשמע כי יש סוף סוף תקווה לחייבים רבים לפתוח דף חדש בחייהם בפרק זמן קצר יחסית?

רוצים לקבל עוד מידע בנוגע להגשת בקשה להכרזה כפושט רגל ולפירעון חובות בתוך זמן קצר, זה הזמן להיוועץ עם עורך דין מקצועי ומנוסה, העוסק בדיני פשיטת רגל והוצאה לפועל, וחובות.

משרד עורכי דין אריאלה רוזנטל סודרי – ייעוץ משפטי  בנושא פשיטות רגל הוצאה לפועל וחובות. משרד עורך דין בחיפה ממוקם ברחוב כיאט 3 ומספק שירותי כינוס נכסים בחיפה והסביבה.
לפרטים נוספים פנו אלינו בטלפון 04-866-8665 ונשמח לעזור.


יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי פרטני ומקצועי, לא נועד להחליפו, ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם, באשר כל מקרה ונסיבותיו. ייתכן ובמידע חלו השמטות ו/או טעויות. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד.

Search