הסכם ממון לפני נישואין

צור קשר:

טופס יצירת קשר:

חותם אמינות

משרד עורך דין אריאלה רוזנטל סודרי מתמחה בעריכת הסכם ממון לפני הנישואין לזוגות צעירים בנישואין ראשונים, נישואי גרושים/גרושות, נישואי אלמנים/אלמנות והסכם ממון לנישואין בין בני אותו מין.

השאירו הודעה בטלפון – 04-866-8665 או מלאו את טופס צור קשר. מענה מובטח תוך 24 שעות.

הסכם ממון לפני נישואיןניתן לקבל שירותי ייעוץ וליווי משפטי להכנת הסכם ממון לפני נישואין בהתאם למצבכם, אך יש לזכור, שכאשר ההסכם נערך טרם הנישואין, ניתן לאשרו בחתימה נוטריונית של עורך הדין המוסמך לכך ובכך נכנס ההסכם לתוקף ולא נדרשת הופעה בבית משפט או בבית דין של הצדדים.

כיום גם ארגונים חברתיים רבים מצדדים ומעודדים חתימת הסכם ממון לפני נישואין גם כאשר מדובר בבני זוג שלכאורה לא קיימת בעניינם תשתית כלכלית פיננסית סבוכה ובעולם המערבי מקובל לצרף להסכם הנישואין (ללא קשר על פי איזו דת נעשה) גם הסכם ממון שנערך על ידי מי שהוסמך לכך על פי חוקי המקום. בישראל כאמור הוסמך עורך דין שמעניק שירותי נוטריון לערוך ולתת תוקף משפטי להסכם ממון טרום נישואים.

מטרתו של הסכם ממון לפני נישואין הנו להגדיר את מצבם הממוני (פיננסי) של שני בני הזוג, טרם כניסתם לברית הנישואין והמשמעויות העתידיות.

הן במקרה של מימושה וקיומה של ברית הנישואים והן במצב של פרידה ופירוק הזוגיות. בפרידה או גם חו”ח במקרה של מוות. כמובן בהתייחס גם להשלכות קיומם או אי קיומם של ילדים לכל אחד מבני הזוג בנפרד או ילדים משותפים.

הסכם ממון לפני נישואין משמש כבטוחה לשמירה על זכויותיהם המוסכמות של שני בני הזוג בנכסים הכלכליים ממוניים שאיתם הגיעו אל הזוגיות. באותה מידה מגן על בני הזוג מהשלכות עתידיות לא רצויות אשר עלולות לנבוע מקיומם, של נכסים כלכליים והתחייבויות הוניות, עליהם אין ולא הייתה להם שליטה.

השלכות הון שליליות כגון: תביעה לתשלומי חובות עבר, אחריות שילוחית לנזקים עקיפים שמקורם בנכס המדובר, אי עמידה בדרישות חוקי מיסוי וכלכלה בעבר שלצידן התכנות להשלכות פליליות, חלוקת דירת מגורים שווה בשווה שרק אחד מבני הזוג הביא לברית הנישואין, ועוד.

דוגמה קצרה למצב המדגים את יתרונו הגדול של הסכם ממון לפני נישואין:

מקרה קלאסי בו טיפלתי היה של רווקה בשנות ה-30 המאוחרות לחייה, בת למשפחה מבוססת בעלת נכסים והון שבעצמה פיתחה קריירה והתבססה כלכלית. אישה זאת החליטה למסד קשר זוגי מתמשך עם גרוש (צעיר ממנה), שלו שני ילדים מנישואים קודמים.

על אף ביטחונה המלא בעתידו של הקשר הזוגי לא היה ניתן להסדיר את מערכת היחסים הכלכלית, פיננסית העתידית ביניהם, רק על סמך כתב הכתובה בעת נישואיהם. חתימה על הסכם ממון טרום נישואין אפשר לבני הזוג להשקיע את כל מעודם במימוש אהבתם ללא סכנה שבעת פרידה יפגע ממונה של האישה והיא תהיה במצב שהיא חייבת לחלוק עם בן זוגה את ממונה.

מצבים בהם התנהגות אחראית מחייבת עריכה וחתימה של הסכם ממון טרום הנישואין:

כל מצב בו לאחד מבני הזוג או לשניהם חובות עבר או רכוש שנצבר לפני הנישואין. למשל כאשר בני הזוג מגיעים ממעמד כלכלי שונה גם אם זהו מעמדה של המשפחה. כאשר אחד מבני הזוג צבר חובות עבר ללא מקורות מימון זמינים.

כאשר לאחד מבני הזוג או לשניהם ילדים מנישואים קודמים ורכוש והתחייבויות הנובעים ממערכת היחסים הקודמת כגון חיוב תשלומי מזונות לילדים קטנים או התחייבויות כלפי שכר לימוד כאשר הילדים באוניברסיטה ועוד. כמובן שאם קיימות התחייבויות בתחום המשכנתאות לאחד הצדדים גם אותן יש לקחת בחשבון.

כאשר לאחד או לשני בני הזוג, אלו אינם נישואים ראשונים הרי שלפניהם מצב פיננסי מורכב שללא חתימה על הסכם ממון לפני נישואין עלולים להתעורר מכשולים רבים בהמשך דרכם הזוגית ולעתים אף לגרום לפירוק הקשר הזוגי וסיומו.

עו”ד אריאלה רוזנטל סודרי מתמחה בעריכת הסכם ממון לפני נישואין במצבים מורכבים וכן לזוגות צעירים. הסכם ממון טרום נישואין שיערך על ידנו יאפשר לכם לממש את הקשר הזוגי שלכם תוך תחושת ביטחון וללא חשש להפתעות לא רצויות בעתיד.

פנו אלינו לחברת עורכי דין ונוטריון אריאלה רוזנטל סודרי בטלפון – 04-866-8665 או בטופס פניה באתר. תשובה מובטחת תוך 24 שעות.

Search