משרד הפנים והסדרת מעמד בישראל

צור קשר:

טופס יצירת קשר:

חותם אמינות

הסדרת מעמד בישראל

משרד עורך דין בחיפה אריאלה רוזנטל סודרי הינו משרד בוטיק, המתמחה בדיני משפחה בכלל, והסדרת מעמד לבן זוג זר, לרבות מאותו מין.

משרדנו מספק ליווי וייצוג משפטי מקיף עבור זוגות מעורבים הכולל ייצוג מול משרד הפנים, תדרוך והכנת בני הזוג לראיון המתבצע עבור כל בן זוג בנפרד, תקיפת החלטות והגשת ערעורים על סירובים של משרד הפנים, ייצוג בכל סוגי הערכאות כולל ייצוג בבג”ץ, הוצאה של כל האשרות השונות בישראל, הוצאת אזרחות ישראלית לזרים במשרד הפנים, שחרור עובדים זרים ממעצר ושחרור ממשמורת של שוהים בלתי חוקיים, ביטול צו גירוש, הסדרת דרכונים, הסדרת מעמד למבקשי מקלט והסדרת ויזת פליט, הסדרת מעמד לאחר אלימות במשפחה, הסדרת מעמד מטעמים הומניטריים, ועוד.

אם הנכם זקוקים לסיוע ו/או ייצוג משפטי לצורך הסדרת מעמד לבן זוג זר, התקשרו 04-866-8665, ואנו נדאג למצות את זכויותיכם על פי כל דין.

הסדרת מעמד בישראל

ההתפתחות והקידמה הטכנולוגית תרמו רבות לפיתוח וחיזוק הקשר של ישראל עם שאר העולם.

האינטרנט, הפייסבוק, ואתרי היכרויות שונים פתחו בפני אזרחי ישראל, ואזרחי העולם חלון הזדמנות ליצירת קשרים, ביניהם רומנטיים, אשר הביאו ליצירה של מערכות זוגיות המתבססת על אהבה, ורצון למסדה במוסד הנישואים.

החוק הישראלי אינו מתיר נישואים לבן זוג זר או לבת זוג זרה, ובכדי להמשיך ולנהל מערכת זוגית שכזו יש צורך בהתחלת תהליך של הסדרת מעמד.

תהליך הסדרת מעמד לבן זוג זר הינו תהליך מורכב, ארוך ומייגע המלווה קשיים אותם מערים משרד הפנים בכדי להגיע ככל האפשר לאמיתת כנות הקשר בין בן הזוג הישראלי ולבין בן זוגו הזר.

התהליך כרוך בראיון נפרד לכל אחד ומבני הזוג הכולל שאלות צולבות והצלבת הנתונים לצורך קבלת הערכה אמיתית ככל האפשר לגבי המניע של בן הזר לקבל מעמד בישראל.

על בני הזוג מוטלת חובת ההוכחה כי הקשר ביניהם הוא כן ואמיתי, מרכז חייהם הוא בישראל, הינם מנהלים משק בית משותף, ובהתאם לדרישות הנוהל המסדיר את מתן המעמד לבן זוג זר הנשוי לאזרח ישראלי או מקיים עמו קשר זוגי לפי ידועים בציבור.

כך לדוגמא קובע הנוהל: “המצאת מסמכים תומכים כגון תמונות משותפות, חוזה שכירות, חשבונות משותפים, מכתבים והמלצות לגבי היכרות בני הזוג מבני משפחה וחברים”, ועוד.

לאור הדרישות הרבות בנהלים והקושי להבין את כל הנדרש מן הזוג, לא מן הנמנע לשכור את שירותו של עורך דין המתמחה בהסדרת מעמד לבן זוג זר בישראל, ולכן בקיא בכל ההליך, על מנת לקצר באופן משמעותית את תקופת ההמתנה, ההליכים הכרוכים בכך, ולהעניק למיוצגים את מקסימום הזכויות המגיעות להם על פי כל דין, גם אם נדרש לשם כך מאבק משפטי ללא פשרות, בכדי שיוכלו לממש את רצונם להתגורר במדינת ישראל כחוק.

משרד עורך דין אריאלה רוזנטל סודרי ישמח להעניק לכם ייעוץ, סיוע וייצוג משפטי. לשאלות נשמח לעמוד לרשותכם. התקשרו 04-866-8665 או כתבו לנו לכתובת המייל [email protected], ומענה מובטח תוך 24 שעות.

הסדרת מעמד בישראל ניתנת לביצוע באחת משתי הדרכים הבאות:

  1. הסדרת מעמד לבן זוג זר בתהליך מדורג לתושבות קבע (מכוח חיים משותפים) – ידועים בציבור
  2. הסדרת מעמד לבן זוג זר בתהליך מדורג לקבלת אזרחות ישראלית

להלן טבלה של כל נוהל בנושא המעמד:

 הסדרת מעמד לבן זוג זר בתהליך מדורג לתושבות קבעהסדרת מעמד לבן זוג זר בתהליך מדורג לקבל אזרחות ישראלית
משך הליך7 שניםכ-4.5 שנים
זכויות אזרחיותאינו רשאי להיבחר לכנסת ולשאת דרכון ישראלירשאי לכל זכויותיו של אזרח ישראלי
עזיבת הארץלא מצריך עזיבת הארץמצריך עזיבת הארץ

הסדרת מעמד לבן זוג זר בתהליך מדורג לקבל אזרחות ישראלית

למרות שלכאורה נראה כי היתרונות הן לטובת הסדרת מעמד לבן זוג זר בתהליך מדורג לקבל אזרחות ישראלית – תהליך קצר יותר, זכויות אזרחיות מקסימליות ועוד, מעמד זה נחשב למורכב יותר, כיוון שכחלק מהתהליך בני הזוג נדרשים לעזוב את הארץ, ולהינשא בנישואים אזרחיים מחוץ למדינת ישראל.

לעובדה זו יש השלכות, שכן היא מסכנת את היתכנות יכולתו של בן הזוג הזר לשוב ארצה, ועלולה להביא לפרידה כפויה של בני הזוג.

על פי מעמד זה כאמור בנוהל הטיפול במתן מעמד לבן זוג זר הנשוי לאזרח ישראלי, משרד הפנים יעניק לבן זוג הזר רישיון שהיה ועבודה מסוג ב/2 כללי לתקופה של עד חצי שנה.

בתום הבדיקות, לאחר הגשת הבקשה ואישורה, יחל התהליך המדורג אשר במסגרתו יינתן למגיש הבקשה רישיון לישיבת ארעי א/9 לתקופה של שנה, וזאת למשך 4 שנים במצטבר, שבסיומן – בהעדר מניעה – התאזרחות – סה”כ כ-4.5 שנים.

הסדרת מעמד לבן זוג זר בתהליך מדורג לתושבות קבע

לעומת זאת, הנוהל בעניין הסדרת מעמד לבן זוג ידוע בציבור בתהליך מדורג לתושבות קבע, בן הזוג הזר רשאי להישאר בארץ עד להשלמת כל ההליך.

על פי מעמד זה לאחר שכנות הקשר השביעה את רצונו של משרד הפנים, יעניק הלה רישיון שהיה ועבודה מסוג ב/2 כללי התקפה לשנה. כעבור שנה תתבצענה בדיקות נוספות לגבי כנותו ומהותו של הקשר בין בן הזוג הישראלי לבין הזוג הזר, שבסופן יוארך הרישיון ב/2 ל-3 שנים סך הכול.

כעבור 3 שנים, ובהיעדר מניעה יוענק למגיש הבקשה רישיון לישיבת ארעי א/9 למשך תקופה של 4 שנים נוספות שבסופה יוסדר מעמדו של בן הזוג הזר להיות תושב קבע בישראל.

כפי שתואר לעיל, הליך הסדרת מעמד בן זוג זר יכול להיות מורכב, ארוך, ובעיקר מתיש, שבסופו ייתכו ויתקבל סירוב. שכירת שירותו של משרד עורכי דין ונוטריון המתמחה בהסדרת מעמד בישראל, יכול לחסוך כסף, עוגמת נפש, וביורוקרטיה רבה.

לייעוץ בנושא הסדרת מעמד לבן זוג זר במשרד הפנים, אשרת עבודה או הסדרת מעמד בישראל. נשמח לתאם פגישה. השירות ניתן בכל לשכה של משרד הפנים ברחבי הארץ. התקשרו 03-866-8665, או כתבו לנו לכתובת המייל [email protected], ונשמח לעמוד לשירותכם. מענה מובטח תוך 24 שעות.

Search